divendres, 8 de març del 2019

Bergadà - Vies Quercus i Queraltina - 6/03/2019

Això de sortir els dimecres està agradant. Per avui no hi havia massa bon pronostic del temps, però hem vist que a Berga la cosa aguantaria fins a les 14 hores. Doncs som-hi que al Bergadà hi falta gent!!.

Pugem fins el Santuari de Queralt i malgrat està força tapat sembla que la cosa aguantarà. Una curta aproximació i ja som al peu de la Via Quercus. Volem fer aquest i ja que som aquí repetirem la Via Queraltina que ens va deixar molt bon regust.

Ja podeu veure el dia que és presenta.

Via Quercus: no cal una explicació molt acurada doncs esta parabolada de dalt a baix. No hi ha cap tipus d'exposició i està molt bé per començar a fer vies de més d'un llarg. Ens ha agradat i ens ho hem passat molt bé.

Inici en la zona esportiva que hi ha només passar el mirador, hem de començar entre les dues alzines i anar seguir parabolt rere parabolt. Amb la ressenya que us deixem n'hi ha prou.

Portar moltes cintes, nosaltres en portàvem 14 i ens va anar bé, però en vàrem saltar moltes assegurances.

Sobre aquesta via només tinc un dubte. Realment tenim dret a fer una talada d'alzines com la que s'ha fet (veure a l'altra canto de la tanca) per fer una via, o podríem deixar les alzines i anar a escalar en un altre lloc. Per un cantó penso que està bé una via així per la gent que comença, per un altre penso que el preu per la natura és massa car.

Iniciant la via.

Grimpant pel 2º llarg.

La primera reunió.

EL primer ressalt del tercer llarg, un pas bonic.

tercer llarg.

Darrer llarg amb un pas no obligat de V, o V+

Ja ho tenim això.

Al darrera portem una cordada que tenia les mateixes intencions que nosaltres i hem anat a les dues vies. Sort que ens han deixat espai i hem pogut gaudir de l'escalada. Gràcies.

Descens: caminant tranquil·lament fins al camí que ens porta a peu de via.

QERALTINA

Tornem a repetir La Queraltina, una via que en tenim molt bon record, ben equipada i on podem assegurar-nos al gust amb assegurances flotants.

1er llarg:  35 metres, Alien groc, Camelot 0,75, Alien vermell. Pugem per una fissura primer amb alguna assegurança i després reforcem amb algun friend mitjà i un alien groc , arribem sota una placa que cal anar a l'esquerra i pugem recte passem una fissura molt xula que passem en bavaresa fins situar-nos sota la reunió, on hi ha un pas estrany d'esquerra a dreta i on haurem de tibar un xic més. De totes maneres sempre podrem fer A0.

2on llarg: 30 metres, un alien groc. Sortim per l'esquerra fins a trobar dos ponts de roca junts, després pugem verticals fins que trobem un pas d'esquerra a dreta un xic més difícil, tornem a seguir vertical fins un altre pas on es veu que s'ha sanejat la roca i després recte fins a la reunió.

3er llarg: 25 metres, 1 alien groc. Seguim verticals per un diedre on hi ha algun pont de roca, després anem a l'esquerra a cercar un esperonet amb una placa molt bonica i de pressa petita, després seguim vertical fins la reunió.

Descens: de la reunió seguim vertical fins un bosquet on podrem plegar el material. Des d'aquí anirem seguint una fites i unes senyals vermelles que després de passar un tram afilat ens anirà baixant fins el camí que dona la volta.

Material: aliens groc i vermell, camelot 0,50 i 0,75.

Els primers passos de la Queraltina.

Passos de diedre molt divertits.

En el primer llarg

Entrant en la primera reunió, contenta perquè li ha sortit el 6ª

Principis del segon llarg

Arribant a la segona reunió.

Iniciant el tercer llarg

Darrers metres de la tercera tirada. El temps està canviant per moments.

Us deixem les nostres ressenyes.