diumenge, 3 de febrer del 2019

Montserrat - Collbató - Cam Nou Barris - Via Imma. 2/2/2019

Seguim amb el fred i fa mandra sortir, tot i així ens animem a fer una via curta a veure si resistim. En la primera tirada que està a la ombra al matí  vàrem patir una mica de fred als dits, després,  gràcies a que no feia molt vent i va anar sortint el sol, encara vàrem poder gaudir una mica d'aquesta via.

La via Imma, vista des de sota, sembla un xic estranya, ja que sembla un discontinua. El fet de que el primer llarg vagi per una placa a la dreta de la canal, sembla que tindrà un segon llarg no massa bonic. Està demostrat que fins que no hi vas, no pots opinar.

La Via:

1ª Tirada: 30 metres V+, V. V+. Una placa molt ben trobada amb bona roca, on a mitja tirada hi ha un tros balmat  que cal tibar una mica, després ja es tomba fins a la reunió.

2ª Tirada: 30 metres III, IV+, Sortim fent un flanqueig a l'esquerra fins que creuem la canal, després per una placa amb un xic de liquen anirem pujant fins a la reunió.

3ª Tirada: 30 metres V, IV, 6a+ o Ae 2 passos, V.  Sortim recte i després anem lleugerament a la dreta on trobarem les assegurances, primer per terreny vertical fins arribar sota du tram un xic desplomat, malgrat que si veu bona pressa, optem per fer 2 passos d'estrep, i després ja per terreny més fàcil seguim fins el cim.

A destacar la bona qualitat de la roca de la 1ª tirada i especialment la de la tercera.

Material: 12 cintes exprés i reunions, 1 estrep.

Primer llarg a l'ombre, roca excel·lent però molt fred.

Sortint de tram difícil del primer llarg.

Iniciant el flanqueig del segon llarg per creuar la canal.

Un cop passada la canal seguim per una placa bonica, llàstima de liquen en el principi.

Arribant a la segona reunió.

La primera reunió.

Fent els passos més bonics de la via.

Sortint de la tercera tirada.

Contenta, esperant el ràpel.

1. Renoi amb el fred i aquest cap de setmana el vent! La Imma és una via ben trobada amb un itinerari prou encertat. Collbató refugi de dies freds !