dimecres, 20 de febrer del 2019

Abella de la Conca - Torre Xica - Via Mariquita Pérez - 17/02/2019

El Poble de la Bella de la Conca és un poble molt bonic de la comarca del Pallars Jussà. Poc a poc s'han anat obrint moltes vies d'escalada esportiva i també algunes de llargues.
Encara que hi hem fet un parell de vies en els darrers anys, encara tenim feina per temps. És un lloc extraordinari per escalar en els mesos d'hivern, la seva orientació al sud, fa que els dies de bon temps es pugui escalar amb màniga curta, doncs la reverberació del sol sobre la roca grisa del calcari i la protecció del vent, crea un microclima ideal.

Avui hem quedat amb el Xavi i hem escollir la Torre Xica, doncs es veu una roca molt bona i sembla que promet.

La Torre Xica des de l'aparcament on hem deixat el cotxe.

En la curta aproximació podem gaudir de l'església romànica del poble.

Aproximació: deixem el cotxe, poc abans d'entrar al poble,  al costat mateix de la carretera, des d'aquí  entrem al poble i anem en direcció a l'església romànica passem pel seu costat i després seguim un camí que ens portarà a peu de via. Total 10 minuts.

1ª Tirada: 35 metres IV, Vè.  Iniciem l'escalada en una fissura on veurem un tasco abandonat, pujarem en diagonal fins una savina, després trobarem un parabolt que ens assegura uns passos fins, voltem un bloc per l'esquerra, pugem unes plaques i anem a la dreta per entrar a la reunió.

2ª Tirada: 35 metres Vè, V+. Sortim per la dreta i anem pujant recte per unes plaques amb passos bonics, però un xic difícils, fins un punt que hem d'anar un xic a la dreta per entrar a la reunió.

3ª Tirada: 35 metres Vè, V+, 6a, Vè. Tornem a sortir per la dreta i anem progressant per unes plaques super compactes, i a la vegada difícils fins un pas de 6ª que es fa per l'esquerra del parabolt, després vertical fins a la reunió sota mateix d'un petit diedre.

4ª Tirada: 35 metres Vè, IV. Des de la reunió estant veurem un parabolt sobre nostre a l'esquerra. Per arribar-hi haurem de fer uns passos atlètics, però abans haurem d'assegurar-lo amb un Alien vermell o un Camelot Lila.  Després anirem pujant per l'esperó amb passos divertits fins el cim. Reunió en el mateix ràpel.

Ràpel: 35 metres. Ràpel per la vessant contraria, però molt brut de vegetació. Millor posar dues cordes, ja que amb 30 metres no arriba.

Tornada: des del ràpel baixarem per un corriol dret que ens portarà altra cop a peu de via.

Primers passos assegurats pel tasco abandonat.

Progressant pel primer llarg

En Xavi iniciant el 2on llarg

Passos bonics però fins del segon llarg.

L'Ita atenta assegurant el segon llarg.

Passos del segon llarg

La tercera reunió.

Entrant a la tercera reunió.

Pas atlètic però molt bonic.

Sortint a l'esquerra

En Xavi i l'Ita a la 3ª reunió.

En Xavi en el mateix pas.

Mirant el poble que està sota mateix.

El poble des del cim mateix.