dijous, 20 d’abril del 2017

Mallos de Agüero - Via Tierra de Nadie - 16/04/2017

Els Mallos de Agüero sempre han estat del nostre interès. Ja en el mes de juny de 1974 vàrem assolir la via normal d'aquest agulla, després l'hem repetit en dues ocasions mes. Per altra banda, quan anem a Riglos a la Peña Rueba també ens agradar arribar-nos en aquest poblet que té el seu encant de veure.

En la guia hem trobat una via que va per la cara est, que és la Tierra de Nadie. En Xavier ens ha donat bones referències, així que marxem a fer aquesta escalada que addicionalment ens permetrà assolir el cim més alt d'aquests mallos.

Aproximació: abans d'arribar al poble trobarem un trenca que indica a l'Hostal i al Cementiri, la seguirem, passarem el cementiri i abans de tornar entrar al poble veurem un aparcament a l'esquerra de la carretera. Des d'aquí mateix, surt un camí que dona la volta als Mallos que, a l'inici passa per al costat d'un bloc, on hi han vies esportives, anirem pujant fins que ja veurem on és la via a la nostra esquerra. Hi ha un camí fitat que ens porta al peu de via. Compte, però, que hi ha un moment que el camí segueix vertical i nosaltres hem d'anar a l'esquerra (fites) fins a sota d'un gran bloc. Hi ha molta gent que s'equivoca i segueix recte, ja que el camí està molt traçat donat que és el camí de baixada. Total 20 minuts

R1 25 metres. Al peu de via trobareu una cinta amb el nom de la via. Aquest primer llarg progressar seguint un esperonet senzill fins a la reunió. IV.

R2 30 metres. Sortim per la dreta i seguim per un pany de la paret un xic més vertical, passos bonics i ben assegurats.  IV+

R3 30 metres. Igualment sortim per la dreta i per terreny fàcil progressarem fins a la propera reunió. III+

R4 30 metres. Aquesta és la tirada de la via, passos elegants, verticals, molt ben trobats, que ens faran gaudir d'allò més del plaer de l'escalada. Poc a poc us aniran sortint sense problemes. V+

R5 25 metres. Tot i que li donen III+, és un llarg bonic, però que cal tenir cura amb la qualitat de la roca. Reunió en una savina molt gran.

Descens: des del cim baixarem a cercar un corriol que ens portarà en un collet. Nosaltres abans però, hem pujat el cim que fa collet ja que és el més alt del Mallos i val la pena pujar-hi ja que som aquí.

Des del coll trobarem un cable que ens portarà a una canal, podem fer una ràpel de 25 metres o baixar per les cordes fixes. Després anirem seguint el peu de la paret fins que podem baixar en difrecció el camí de pujada. Total 30 minuts.

Nosaltres hem aprofitat per donar la volta als Mallos, ja que és una excursió curta i que us donarà una visió de les altres vies d'escalada.

Una bona vista des del pàrquing.

La via comença al costat esquerra d'aquest gran bloc que podeu veure en la foto.

No hi ha dubtes, estem al peu de la via.

Esperant a la cordada que portem al davant.

Iniciant el primer llarg.

Entrant a la primera reunió.

Segon llarg, vertical i bonic.

Entrant a la segona reunió

Passos de sortida de la tercera tirada.

Iniciant el quart llarg, una tirada elegant, bonica i plaent.

Progressant per aquest 4art llarg.

Sortint dels passos més difícils de la tirada.

Darrer llarg, bonic, però compte amb la roca.

Mirant els passos següents per passar per la millor roca.

Ja quasi som a dalt.

Val la pena pujar al cim per aquesta vista tan bonica sobre el poble. També, podem veure on hem deixat el cotxe.

Foto cim, al fons Peña Rueba.

Contents al cim.

La canal de baixada

i la ressenya.

Apa a escalar que el mon s'acaba!!!!