diumenge, 17 de juliol del 2016

Collegats - Paret del Pessó - Via Último Buril. 16/07/2016

A Collegats, tot i ser una zona assolellada, començant tard si pot escalar, especialment a les cares est.    Tot i ser la cara menys dreta, té passos que fan tibar de valent i gaudir d'un conglomerat gris de màxima qualitat.

Nosaltres, amb l'intenció d'escalar a l'ombre hem escollit la Via Último Buril, hem començat tard, però no suficient, i ens ha tocat el sol de resquitllada a les primeres tirades.

La Paret del Pessó.

Quan arribem al peu de via, encara hi toca una mica el sol, reposem un xic a l'ombra fins que ens sembla que la cosa va de baixada. Ens equipem i començo fer aquest llarg que sense dubte és el més difícil de la via. Li posen V+, però jo ho he trobat força més difícil, això si més equipat que la ressenya que portàvem.
Passos bonics per arribar a la primera assegurança, després la cosa comença a picar fins la següent, la propera és un pont de roca amb unes bagues que fan certa basarda, i aquí cal tibar fort. Després la cosa millora fins la següent panxeta, on cal tornar a tibar per seguir en terreny més fàcil fins a la reunió.
R1 45 metres. V+ (obligat), però amb passos de 6a o 6a+. 12 assegurances.

La Ita entrant a la reunió.

Sortint de la primera reunió.

La primera reunió mig a l'ombra mig no...

La Ita sortint del trocet dret de la primera reunió.

La segona tirada surt vertical de la reunió a cercar una assegurança que veurem des de la reunió estant, després en veurem una segona més a la dreta,  i en lloc de seguir vertical que segons es veu a la ressenya, tenim que seguir en diagonal més a la dreta fins a trobar una tercera assegurança sota mateix d'un petit diedre, superem el diedre i anem un xic a l'esquerra on veurem un pas estrany, (assegurat) doncs costa entrar-hi ja que t'has d'agafar en una pressa que no sembla prou bona, després seguim aquest diedre fins un punt que segueix vertical per entrar a la reunió.

R2. IV, III, IV, V, V+. 45 metres 8 assegurances. Compte amb el fregament de les cordes.

Primera assegurança només sortir de la segona reunió.

Pas bonic en bavaresa.

La segona reunió

Entrant a la 3a reunió.

La tercera reunió és la més curta de la via, 30 metres. Comença anant en diagonal a la dreta fins la primera assegurança, després un pitó on hem de fer una bavaresa, després seguim vertical fins a la reunió.
R3  30 metres V. 4 assegurances.

Des de la reunió veureu una assegurança a la dreta, no hi aneu,  cal seguir una canal que hi ha a la nostra esquerra, veureu una assegurança a l'inici, seguiu pujant per la canal per terreny fàcil, fins que haureu de fer el Tarzan en un tros més dret, seguint rectes ja arribareu a la 4ª reunió.  Compte que la ressenya marca que arribats a la roca de sobre el bosquet cal anar a l'esquerra quan la reunió és a la vertical de la canal.
R4 40 metres II.

La cinquena tirada va per un placa amb bona roca i amb el reequipament ha quedat molt ben assegurada.

R5. 50 metres III/IV.

Entrant a la 5ª reunió.

Entrant a la 6ª reunió.

La sisena tirada segueix vertical de la reunió, dos passos un xic més difícils IV, per seguir vertical per terreny més senzill fins a la reunió.

R6. 45 metres IV, III.

Iniciant el diedre de la darrera tirada.

Diedre molt bonic que ens portarà al cim.

Per fer la darrera tirada, possiblement millor fer una reunió en una savina molt gran al peu del diedre.

Sortint de la via.

La darrera tirada comença amb uns 15 metres en diagonal a cercar el diedre, tot i que és fàcil no hi hem trobat cap assegurança. Al peu del diedre hi ha una bona savina que ens servirà de bona assegurança, després seguirem verticals, primer en passos de placa i després amb diedre, passos bonics, i menys difícils del que semblen des de sota.  Una tirada per gaudir de l'escalada.

R7. 40 metres, III, V, V+, IV.

Us deixem la ressenya d'en Luixy. Que tenint en compte les indicacions de la segona tirada està molt ben aconseguida.

Descens: des del cim seguirem unes fites en direcció sud i ja trobareu una ferrata que us deixarà al camí de tornada.

1ª Ascensió: C.P. Hurtado i R. Sánchez, 15-09-90
Via equipada: portar 12 cintes i alguna savinera.

1. Molt maca la via i les fotos, felicitats amics !!!!

2. Enhorabona parella! aquesta via ja ens la vam estar mirant quan vam fer la Còsmos. Es veu molt ferm el tram final.

1. Gràcies Jaume. La primera part també està molt aconseguida.