diumenge, 17 d’abril del 2016

Alós de Balaguer - Pic de Castellas - Via TatoCao Lo Gall - 17/04/2016

Alós de Balaguer és un lloc bonic, un entorn curiós gràcies al riu que es deixa veure des de qualsevol via. Poc a poc s'han obert uns serie de vies que ens obligarà anar-hi més d'un cop.

Avui hem deixat l'autocaravana a la font, així hem caminat i hem gaudit de l'entorn que ofereix la caminada pel costat del riu.

Aquest passeig de poc més de 2 quilometres ens permet veure com està canviant la vall gràcies a l'entrada de la primavera.

Quan hem arribat al parking només hi havia un cotxe. Nosaltres hem fet l'aproximació pel mateix camí que porta a l'inici de la via Olga Frontera, però abans d'arribar-hi hem anat a la dreta i hem trobat el camí que puja de baix. Aproximació curta, des del parking uns 10 minuts. Des de la font 30 minuts.
Nosaltres hem entrat per les 3 primeres tirades de Sueño Vertical al Talós.

El primer llarg comença amb un pas difícil, costa situar-se després segueix vertical amb roca excel.lent amb passos divertits. R1 35 metres. Vè

Malgrat les plaques són molt bones, les entrades a les reunions estan plenes de terra i pedres soltes.

L'Ita fa el segon llarg, una placa dreta però amb molt bona presa que permet gaudir d'una escalada plaent.

En la reunió 1 mentre l'Ita està fent la tirada.
R2 25 metres IV+.

El tercer llarg és una grimpada entre terrasses, però que té algun pas a tenir en compte.  R3 III, IV. 40 metres.

L'ita a la segona reunió.

Des de la 3ª reunió, podem pujar caminant fins on comença la TatoCao Lo Gall, 60 metres caminant.

Situats al peu de la via, ja veiem unes plaques molt xules de roca compacte. L'Ita no s'ho pensa i comença a pujar, poc a poc va guanyant alçada, fins a poc metres de la reunió on es para per veure com va. Després segueix sense problemes fins a la reunió. R5 30 metres 5è.

Entrant a la 5ª reunió.

El sisè llarg surt per una placa de l'esquerra de la reunió fins a trobar una fissura que ens anirà bé per superar els passos més difícils, després ja un xic més fàcil fins a la reunió. R6 V+  30 metres.

El darrer llarg es veu força difícil des de la reunió, possiblement més difícil del que és. És un llarg molt ben trobat. Primer pugem per terreny franc fins a situar-nos sota el sostre d'on sortirem per la dreta, després seguirem vertical fins que veiem que podem flanquejar a l'esquerra. R7 25 metres IV+ V, 6ª, V+.

L'Ita sortint del sostre.

Darrers passos abans d'entrar a la reunió.

Nosaltres hem baixat amb un ràpel de 55 metres fins a la reunió 5, després un segon ràpel fins a la reunió 4. La resta hem baixat caminant amb alguna desgrimpada.

Una bona panoràmica de les vies de la zona, que he tret del Blog Lo Gall.  Gràcies,

La ressenya també és del mateix blog.

El conjunt ens agradat força.

Vies equipades en  parabols , només cal portar bagues exprés.

1. Bona via Manel i Ita, i quin luxe dormir aprop del riu i caminar des d'allà, així escalfes més el cos abans d'encarar la paret. Com ha anat de temperatura? es comença a notar la calor?

1. Hola Jaume, aquesta setmana encara s'estava be, pero a la nit va ploure i tot estava mes fresc. Segurament d' aqui 15 dies serà una torradora.