diumenge, 24 de gener del 2016

Malanyeu - Via Independència - 24/01/2016

Malanyeu és un d'aquells llocs, que només per gaudir de les vistes ja hi aniries. Avui hem anat a fer la Via Independència, una via un xic forçada, però que permet fer tres llargs curtets, però on hauràs d'equipar alguna cosa i el conjunt en permet gaudir d'aquest lloc.

Com el primer lloc d'aparcar està a tope, seguim per la pista fins a la propera masia, un cop passada, deixarem el cotxe. Des d'aquí baixem tranquil·lament fins a creuar el rierol (avui sense aigua) i després una curta pujada fins a peu de via. El començament està perfectament marcat amb el nom de la via.

Quan hem fet l'aproximació, ja hi havia gent escalant a diverses vies i fins i tot a la zona esportiva.

El primer comença amb un tram no massa difícil, però cal anar en compte per la quantitat de terra que hi ha en aquest llarg. Fa temps que no plou i es nota. Aquest llarg està totalment equipat, només us caldrà posar un aliend verd poc abans d'entrar a la reunió (opcional) . Hi ha un tram dret, però amb bons forats per tibar sense problemes.  Cura amb la terra a l'entrar a la reunió. R1 30 metres V / V+
 Progressant pel primer llarg,
 La ita entrant a la primera reunió, ja podeu veure la quantitat de terra.
 El segon llarg comença amb un tram fàcil fins un parabolt, després la cosa es posa dreta i amb una roca que està bé, però no dona massa confiança, quan arribes a la fissura, la cosa ja canvia, bona roca i una escalada plaent, que pots reforçar amb algun friend mitja.  Després hi un tros un xic mes dret, però amb molt bona roca, fins entrar a la reunió.
R2 30 metres V/V+.
 El darrer llarg surt per un pany de roca molt bo fins arribar a un arbre, un pas més dret i segueixes en direcció a la dreta (compte amb la roca) després cal tornar a l'esquerra per un tram molt trencat, per agafar una placa que ens portarà al cim.
R3  35 metres IV+.  Tirada a reforçar amb friends mitjans.

Després hem baixat caminant per gaudir de les vistes.
 Foto clàssica de quan baixes caminat.
Us deixo la ressenya dels que la van obrir.

Apa a escalar que el mon s'acaba!!!