dijous, 18 de juny del 2015

Pirineu - Torre del Cadí - 13/06/2015

La vessant sud del Cadí, per nosaltres, és un xic desconeguda, sempre hem anat a les canals i parets de la cara nord, tot i així, més d'un cop n'havíem parlat per anar-hi, però mai trobàvem el dia.

Feia dies que havíem quedat per sortir aquest cap de setmana amb els nostres bons amics, Marc i Maria. Quan ens vàrem trucar i vàrem posar diferents propostes sobre la taula, a tots ens va agradar anar al Cadí per vessant sud. La previsió meteorològica no era massa bona, però vàrem dir, segur que el matí aguanta i a la tarda ja serem al cotxe.

Dissabte al matí sortim aviat direcció; Berga, Saldes, Gósol, i Josa del Cadí. Arribats en aquest poble tan petit com bonic, enfilem una pista que ens portarà al Coll de la Jovell (1792 m) format entre el Cim del Cadinell al sud i la Serra del Cadí al Nord.

En uns prats idíl·lics  deixem el cotxe i comencem a enfilar per uns prats verds preciosos.

Primer progressem per un camí ben fressat per una pendent suau, però mirant on hem d'anar ja veiem que la cosa canviarà i ben aviat.
 Poc a poc, el camí es va posant dret i més dret, però amb un traçat ferm lluitant per passar al menys possibles per les diferents tarteres que anem trobant.
 Al fons el Pedraforca on ja hi veiem algunes boires que anuncien un canvi de temps, però nosaltres seguim pujant per la forta pendent.
 Hi ha moments que hem de fer servir les mans, petites grimpadetes que ens fan guanyar alçada. Realment el camí està molt ben trobat, això si, no és un camí per fer-hi una social.
 Després de 1h 35', arribem als Planells de Josa (2384m) hem superat 600 metres de desnivell per un camí força dret, ara, però, tenim a davant nostre, mirant el nord, veiem on hi hauria d'haver el Pic de les Tres Canaletes, però la boira que entra de la vessant nord no ens el deixa veure. Pugem fins un indicador gairebé  a la carena.
 Com veiem que direcció a l'Oest està un xic més obert, enfilem per la carena per anar el cim de la Torre del Cadí. Ara ja comencen a caure gotes, però nosaltres convençuts, seguim pujant.
 Cada cop hi ha més boira, tot plegat no fa massa gracia, però com estem propers al cim, seguim caminant. Sort que és un bon camí i podem anar força ràpid.
 Ja som el cim 2562 metres. L'Altímetre marca una mica més, mala senyal, no ens hi parem massa i enfilem el camí de baixada.
 El primer tros ens costa seguir les senyals del GR, la boira és força espesa i ara ja plou més. Quan arribem al inici de la baixada forta se'ns obra una mica i ens podem situar millor, ara anem més tranquils.

Mirant el Coll de Jovell, podem veure al vell mig d'una tartera un munt  de voltors que estan menjant alguna cosa, primer ens pensem que estan atacant algun animal, però a mida que ens hi apropem podem veure que són ells que es barallen pel menjar. El seus crits forts ens impressionen. Quan estem propers marxen i ens hi apropem per veure que hi ha.

Un pobre isard jovenet és el motiu de la festa, ens fa certa tristor al passar pel seu costat. Aquest matí n'hem vist un quants corren i saltant per aquest mateix lloc.

Després seguim baixant, torna a ploure, però ja tenim el cotxe a tocar, una mica més i ja hi som.

Malgrat el temps que ens ha impedit gaudir les vistes de la vessant nord, hem fet una bona excursió per un lloc que no coneixíem i que ens ha agradat força. Ara baixem a Josa del Cadí a dinar, mentre al cim esclata una bona turmenta de llamps i trons.