dissabte, 30 de maig del 2015

Brasil/ Rio de Janeiro / Cristo Redentor Corcovado-Via K2 - 15-05-2015.

Encara no portem 12 hores a la ciutat i ja sortim de l'hotel per anar a escalar, hem escollit la via K2 al Cristo Redentor Corcovado. Estem una xic adormits, el canvi d'horari es nota.

Els Cristo Redentor Corcovado és una estàtua que podem admirar des de qualsevol lloc de Rio, està situada a 704 metres sobre el nivell del mar, i té 38 metres d'alçada i 8 el pedestal. Està reconegut com una de les 7 noves meravelles del mon. Diuen que pesa 1000 tones va ésser inaugurat el 12/10/31. Construït per l'escultor Gheorghe Leonida.

Per arribar-hi, hem fet una estranya combinació, taxi fins a l'estació on surt el cremallera o els mini-bus., nosaltres agafem el mine-bus fins a Paneiras, on hi ha l'entrada del parc, després paguem per entrar al parc i en lloc de pujar en un altre mini-bus seguim per una carretera estreta que té prohibit el transit els vehicles que no són del parc, fins a una corba molt marcada, des d'aquí per un caminet que va seguint arran de la roca en poc més de 10 minuts arribem a peu de via.

La via comença en un balcó penjat on podem admirar tota la ciutat. Encara que és cara Est aquí no hi toca el sol, les orientacions van al reves de casa nostre.
 El primer llarg, és una fissura molt marcada amb passos molt bonics en bavaresa, està equipat amb els "grampos" famosos, però ho podem complimentar en assegurances flotants al gust. Un cop acaba la fissura hem de sortir a l'esquerra fins a la reunió.
R1 35 metres 5c

Iniciant el franqueig a l'esquerra de la segona tirada.

Al fons Ipanema i el llac Rodrigo de Freitas.
 Des de la reunió ja es veu que el llarg que bé serà totalment diferent, una placa en franqueig a l'esquerra per seguir vertical amb les assegurances ben distanciades, on heurem d'escalar de valent. Els passos són francament molt bonics i les vistes sobre la ciutat també. Reunió al fil d'un sortint ben penjada.
R2 35m 5C

Des d'aquí tornem a la dreta per unes plaques que requereixen la seva atenció. Estem francament sorpresos per on hem pogut escalar amb aquesta roca. Està clar que encara no hi estem adaptats.
R3 25 m 5a
 Ara sortim per un diedre que hem d'equipar amb aliens per anar en direcció a l'esquerra a cercar una llastra que seguirem rectes per entrar a la reunió amb un altre franqueig a l'esquerra.
R4 40 m 4b.

Ja només ens queda una placa molt fina de 20 metres.
R5 20 m 5c.
 Des d'aquí hem de seguir un caminet molt dret fins a trobar la tanca per entrar al monument. Caldrà demanar permís els turistes per poder saltar, doncs sortim pel lloc on hi ha les millors vistes de la ciutat i per tant on hi ha tots els turistes apilotats.
 Per nosaltres va ser una gran sorpresa trobar-nos amb el meu fill i els seus companys que portàvem 2 mesos tombant per sud americà. Bé, ja havíem quedat.
 1ª escalada a Brasil.
Impressionant…

Horari: 2h a 3h per la via.
Condicions favorables: de maig a novembre
Material: 10 cintes, alguna de llarga, i aliens i camelots fins 1.
Primera ascensió: Etzel Von Stockert, José Roberto i Roberto Ficher a l'any 1962
La ressenya la trobareu al llibre del Arnaud Petit.

1. Molt maca, quins paisatges, felicitats

1. Un lloc molt diferent, la roca,la graduacio, les assegurances,les vistes. Tot plegat molt interessant.

2. Quina vegetació que hi ha! sembla rara l'escalada, però ja es veu que la vau disfrutar.

1. Evidentment, hi ha vegetació, pero fa que sigui una escalada diferent. Es una escalada urbana ja que sempre et desplaces en transport public. En un lloc meravellos.