dissabte, 31 de gener del 2015

Malanyeu - Paret del Devessó - Via Epirimountains - 28/01/2015

Seguim de vacances i avui hem escollit Malanyeu, pensem que no hi haurà gent, que estarem tranquils i podrem gaudir d'aquesta contrada que tant ens agrada, però darrerament i, des de que s'ha popularitzat sempre hi ha molta gent i li he agafat una mica de mania.

Arribem i fa força fred, 2,5º, confiem que a la paret estarem bé, però es veuen unes boires fines que ens faran la guitza. Mentre baixem pel camí, veiem restes de neu d'aquests dies passats. També, contemplem la talada de pins que han fet, no sabem si ha estat del vent o si realment han esclarissat el bosc.
 Només per aquesta vista sobre el Pedraforca ja val la pena pujar a Malanyeu.
 Clàssica vista camí a les vies.
 Sempre ens agrada passar per davant de l'església.
Que bé que s'està a l'estiu i quin fred que fa l'hivern en aquest tros obac.
 Ja som a peu de via.
 El primer llarg de 35 metres, és la típica tirada d'aquesta paret, anar progressant pels forats. Està generosament equipada amb espits tots molt ben col·locats. Aquest llarg resulta una tirada per gaudir de l'escalada de Vé grau.
 R1 35 metres Vé. 11 assegurances. Reunió en un replà molt còmoda.
 El segon llarg, segueix la mateixa tònica del primer, bona roca, bon equipament i una dificultat que es deixa fer. L'Ita no s'ho pensa dos cops i ja està fent aquest llarg tan bonic.
 R2. 30 metres 7 assegurances. Vé.
 El tercer llarg comença per un tram fàcil fins arribar sota d'un diedre, on podem muntar una reunió per evitar el fregament i assegurar millor el primer en la placa final. Nosaltres ho hem fet d'una tirada.
Per fer la placa final, cal superar un tros balmat per l'esquerra per tornar a la dreta i seguir vertical, passos molt drets i bonics fins el cim. R3. 35 metres 10 assegurances, IV 6ª.
Foto cim molt contents.

Hem baixat fent tres ràpels per la mateixa via.

La ressenya la trobareu molt ben feta al bloc de l'escalatroncs.

1. Enhorabona parella! una via per disfrutar sense preocupacions del magnífic calcari foradat de Malanyeu. La darrera tirada de deu oi?