diumenge, 24 d’agost del 2014

Pirineu - Torre de Marfil - Via Ñam -Nam- 09/08/2014

Seguim amb la mala ratxa, tota la nit plovent, ha parat a les 8 del matí, massa tard.  Pensem que podem anar altre cop a la zona del Amprius, apostem pel sector Alucina.

Anem pel canto esquerre del riu pensant que el podrem passar fàcilment sota del sector, però primera sorpresa, avui baixa més fort, és normal, ha plogut total que per no descalçar-nos tornem un tros enrere i pugem per la pista, després una tartera i quan arribem a peu de via, el primer llarg hi baixa molta aigua.

Sembla que avui no és el nostre dia de la sort, però ens havien dit que la via Ñam Ñam de la Torre de Marfil era força bonica.  Tornem agafar les motxilles i tornem a desfer una part del camí, tenim dubtes per si està mullada, però quan arribem a peu de via veiem que la roca està força bé.

La primera tirada és la més difícil, primer cal pujar un ressalt fins a situar-te a la placa, des de sota es veu molt fina, però un cop hi ets, es va fent, amb passos bonics i roca franca. Un cop superada la placa, hi ha un tros de bosc fins a la reunió. R.1 35 metres 6ª

Barallant-nos amb la placa del primer llarg.

El segon llarg, també té una bona part de placa, força vertical, però els passos estan francament molt bé,  a mitja tirada hi ha un tros desplomat, però les presses són abundoses i més grans i el pas que des de sota sembla molt difícil després es converteix amb un pas plaent. Després hi ha algunes fissures que si és volen assegurar millor portar un friend mitja i alguna cinta llarga per agafar un parell de pinets. R2 40 metres V+.

Arribant a la segona reunió.

Ràpel de baixada.

1ª Ascensió : 2009 Carlos Carracedo i Luis Alfonso.
Material: 10 cintes més Reunió. UN friend mitja pel segon llarg (opcional).
Descens: en ràpel per la mateixa via.
Situació: és la primera via que hi ha l'esquerra de tot.

Ressenya: la trobareu a la guia "Escaladas junto al Éssera, Vol. 2.

1. Un estiu prou difícil per l'escalada! però que bo per la Natura! sort Manel que tens mil recursos que pel que sembla va ser difícil trobar on escalar.

1. Tens raó Jaume, per això no ens podem queixar. Tot i així no hem parat.