dimecres, 27 d’agost del 2014

Pirineu - Pic de la Renclusa - Espolón Picapiedra 10/08/2014

Per fi ens llevem amb una previsió de bon temps, ja ens tocava. Enfilem en direcció al Pla de l'Hospital per agafar l'autobús de les 8 que ens portarà al Pla de Senarta.

Mentre pugem els quatre quilometres que ens separem fins el Pla de Senarta, observo com poc a poc el sol comença a baixar a la vall. Hi ha un remat de bens que encara està tancat en el cercat. El pastor just està sortint de la cabana que hi ha abans d'arribar. Veiem gent equipada de totes maneres, alguns sembla que vagin a fer la marató de Barcelona, altres amb piolets i grampons, per sort hi ha espai per tots.

l'Esperó Picapiedra és una via molt ben trobada, ideal per iniciar-se a les escalades d'autoprotecció, on podreu gaudir d'unes bones vistes mentre progresseu per una escalada plaent.

L'aproximació és senzilla i no massa llarga; primer seguirem el camí ben assenyalat fins el Refugi de la Renclusa per després agafar un caminet que va Aigüalluts i un cop arribem al coll, ja veurem una gran fita que ens marcarà el peu de via al feu de l'esperó.

Fent camí cap a el Refugi de la Renclusa.

El primer llarg només començà.

Un cop arribats al peu de via, veurem que al peu d'un diedre prou marcat hi ha una fita i a uns 5 metres hi ha un pitó (en realitat n'hi ha dos molt junts, però només se'n veu un). Comencem per aquest diedre fins el pitó, després cal anar a l'esquerra per entrar a un altre diedre que seguirem fins a la reunió.  R 1 45 metres IV+ 2 pitons.

La primera reunió amb el Refugi de la Renclusa al fons.

El diedre del segon llarg.
El segon llarg, seguirem pel mateix diedre que ens portarà a unes plaques tombades des d'on veurem la propera reunió amb una baga en un bloc i un spit. R2 50 metres  IVº.
 Ara ens toca un canvi de reunió, caldrà pujar per un herbei fins que localitzem altra cop la reunió en un bloc.  40 metres.
Per fer la tercera tirada haurem de superar una sèrie de blocs per anar a cercar un diedre que amb tendència a l'esquerra ens portara a la propera reunió. R3 45 metres 1 pitó.

Entrant a la 3ª Reunió.

Les plaques del quart llarg.
Sortim de la tercera reunió per unes plaques verticals fins que trobem un pitó on seguirem recte fins entrar en un replà on hi ha la R4  45 metres IV+

Sortint de la quarta reunió.
El cinquè llarg és el més bonic. Sobre nostre veurem uns blocs encastats en forma de triangle, cal sortir per un esperó de la dreta seguint unes fissures i després per una llastre que ens portarà sota d'un esperó, aquí  trobarem un pitó que ens marca l'entrada d'un diedre  que seguirem fins a la reunió.  45 metres Vè. 1 pitó, però molt fàcil d'equipar amb assegurances flotants.

Superant la llastra. Compte amb els blocs.

Progressant per l'esperó.
 Vistes al Perdiguero, i altres cims de les valls de Literola i Remuña.
Impressionant Pla d'Aigualluts.

Les Maladetes

Des de la cinquena reunió cal seguir el fil de l'esperó per terreny de grans blocs fins la propera reunió. R6 45 metres IV.

Ja situats a l'esperó el seguirem cercant sempre el millor lloc per progressar fins a la R 7. 45 metres IVº.

Darrers passos abans d'arribar al cim.

Ara ja només ens queda seguir la cresta fins el cim inferior del Pic de la Reclusa, on trobarem la reunió i un ràpel instal.lat. R8 50 metres IIIº

Ràpel de 20 metres i ja som a la canal de baixada.

Bones vistes camí de baixada.

Avui, si que hem tingut bon temps.

Vistes de l'esperó quan anem de baixada.

Ressenya de la via.

Material: semafor dels aliens i camalots fins el 2.  Reunió i alguna baga per blocs.
Descens: ràpel de 20 metres i després per la tartera fins el Refugi.
Horari: 4 hores anent tranquils.
Dificultat màxima Vè.

Apa a escalar que el mon s'acaba i a nosaltres ja se'ns han acabat les vacances.

1. Es veu una via atractiva i de lluny l'esperó interessant, queda apuntada per a futurs estius.