dimecres, 20 d’agost del 2014

Pirineu - Balneario de Panticosa - Vies : Del Nano i Espolón del Rebollón. 06-08-2014

Avui no pensàvem escalar, la previsió donava un altre cop turmentes, tot i així anem a Panticosa per veure si trobem dues vies que ens havien dit que eren ideals per dies dubtosos o de repòs.
Anem a "La Casita de Piedra" i demanem les ressenyes i veiem que estan al costat i que en cas de mal temps estan equipades per baixar.  Com cauen quatre gotes, no sabem que fer, al final amb una clariana agafem el material i ja som al peu de via Del Nano.

Vistes de les dues vies.

L'aproximació de la via del Nano és molt curta, només cal anar pel darrera del refugi en direcció a l'esquerra i en 3 minuts som al peu de via. L'inici està indicat.
Els primer llar comença amb uns passos desplomats per després seguir per una placa. La roca és bona i l'equipament generós, la reunió es fa en una gran replà. R1 40 metres V-.

Per començar la segona tirada també tenim un tram força dret V-, després, baixa una mica, fins un altre ressalt que es torna a posar dret. R2 35 metres V-.

El tercer llarg, és el més fàcil d'aquesta via i només cal seguir recte.  30 metres IV+

Via oberta per: Luís Royo, Carlos Budría i Julio Benedé.
Dificultat: V-
Material: Reunió i 10 cintes exprés.
Baixada: en el cas de que no vulgueu fer el Espolón de Rebollón, podeu baixar per la mateixa via o per l'esquerra caminant.

BALNEARIO DE PANTICOSA- ESPOLÓN DE REBOLLÓN.

Foto de la via des del camí de baixada.

Malgrat que amenaça turmenta, decidim seguir caminant els 5 minuts que hi ha fins el peu de via.
 El primer llarg és una placa que va de dreta a esquerra cercant els passos més bonics. R1 30m IV+.
 El segon llarg, un xic més dret segueix un diedre força interessant fins a l'entrada de la reunió que hi ha algun pas més difícil. Reunió en una punta que fa collet. R2 30 metres IV+, V-.
 En la segona reunió comença a fer vent fort, no les tenim totes, cauen algunes gotes, res important, i seguim. Aquest és el llarg més bonic de les dues vies, és dret, un xic desplomat i amb uns passos atlètics .  L'Ita dubte una mica, més pel temps que per la tirada, però al final si posa i poc a poc va fent aquest llarg. R3 25 metres V+.
 Arribant a la tercera reunió.
 El darrer llarg, té una sortida fina i després ja s'ajeu fins a la reunió. R4 25 metres V, III.

Foto cim, una mica encongida pel fred.

Via oberta per: Luís Royo i Julio Benedé.
Dif: V+ (no obligat)
Material: Reunions i 12 cintes.
Baixada: camí indicat per anar a cercar el GR, en 20 minuts serem altre cop al refugi.

Ens ha agradat: les dues vies per poder aprofitar un dia de descans o de mal temps.
No ens ha agradat: com han deixat el Balneari, construccions noves a mig acabar, construccions velles a mig derruir o reconstruir, tot plegat ha perdut una part important del seu encant. Tot plegat fa pena. Sort que no vàrem destruir el Refugi "La Casita de Piedra" com volien fer.

1. No se de que em sona aprofitar el minim per escalar. Aqui hem escalat amb pluja i amb la pedra freda, però noi, cada día alguna gota !!!! Les ganes i la il.lusió ho fa tot. Una abraçada.