diumenge, 18 de maig del 2014

Montserrat - La Panxa del Bisbe - Pel Davant - Canaletes - 18-05-2014

Avui hem quedat amb el Xavi, fa dies que no escalem plegats i ell fa dies que no toca la roca, ens ha semblat que anar a La Panxa per la Via Pel Davant, ens aniria bé.

Hem pujat per les escales dels pobres, mentre anàvem parlant de vells records, així que la pujada s'ens ha fet curta i sense donar-nos compte ja érem a peu de via.

Tots dos l'hem fet unes quantes vegades, és una via que et deixa bé, amb els anys ha canviat i molt. Abans hi havia que clavar i posar algun merlet, ara està molt ben equipada amb espits.
 La Panxa del Bisbe, antigament anomenada l'Antipàtica.

En Xavi pujant el primer llarg.
Mentre he anat pujant per la primera tirada m'han passat un munt de records, el primer cop que la vaig fer, era una via amb un cert mite, cal recordar que l'equipament no tenia res a veure amb l'actual, anàvem amb les famoses cletes, amb un talabard de pit fet a casolanament, i recordo que posàvem un merlet en el pas més difícil i després un parell de claus més, era una escalada apassionant. Ara, malgrat l'equipament vaig en compte, sembla que he perdut agilitat i segurament he pres més consciència, sense cap mena de dubtes l'edat influeix i molt.
 La primera reunió.

El primer llarg li posen V inf, jo li posaria V+. Per veure on comença, ens situarem a les escales i quan baixen en direcció el Pla del Ocells, mirem amunt i veurem un merlet evident i al seu costat el primer espit, després ja no hi ha pèrdua fins a la reunió, només ens queda una escalada plaent. R1. 40 metres; IV, V+, V.

En Xavi arribant a la segona reunió.
El segon llarg surt per la dreta de la reunió, trobarem un espit que ens marca la direcció, anem en diagonal a la dreta i quan ja es veu més assolible, pugem vertical fins a trobar un 2on espit, seguim vertical i arribarem a un forat, hi ha una reunió, nosaltres l'hem agafat i hem tornat a l'esquerra, ja que volíem sortir per la canaletes. La segona reunió l'hem sota mateix de la canaleta. R 2. 20 metres  V, IV.
 La segona reunió.
 El tercer llarg l'hem fet seguint la canaleta, és un llarg molt bonic, amb algun passa finet, Quan acabes la canaleta hi ha una reunió, nosaltres hem seguit fins una alzina. R3 40 metres IV+, IV, III.
 La quarta tirada va seguint per unes rampes amb algun tram més dret. R5 55 metres III.

La combinació de la Via Pel Davant amb la Canaletes resulta molt interessant i divertida. A nosaltres ens ha agradat molt.
1ª Ascensió: 29-08-48 per Balcells, Cirera i Pla.
Material: 8 cintes exprés, i reunions.
Ràpel: per la vesant nord de 45 metres.

1. Hola Manel, d'on ve això de l'antipàtica? i l'Ita on l'has deixat?

1. Quan en J. Casasayes va fer la primera ascensió al 9.4.44 li donàvem aquest nom. Després poc a poc va anar canviant. Aquesta setmana ens tocava fer d'avís i jo vaig marxar unes horetes.