diumenge, 8 de setembre del 2013

Pirineu - Cap Long - Muralla sud del Ramougn - Via Raisin d'Ours - 23/08/2013

Quan arribes al pàrquing de Cap de Long, ja respires aire d'alta muntanya. Si que és veritat que el restaurant i els turistes li treuen un xic d'encant. Tenim dubtes, entre fe una via que sur del mateix pàrquing o anar una mica més lluny i fer-ne una altra més alpina. Finalment optem per la segona proposta.
Hem de creuar la pressa i agafar el sender que ens porta a "El pas du Gat", quan ja quedem per sobre els pins, i sota mateix d'aquest pas, hem d'agafar un sender que va per sota la cresta de Laquettes per una vira herbosa, el seguirem fins a situar-nos sota mateix de la via. 1h 15'. Des del pàrquing.
 Segons la ressenya sembla que comença en el punt més baix, però realment hem de situar-nos un xic mes amunt sota mateix d'una gran canal, a la dreta de la mateixa veurem un diedre evident.
 El diedre del primer llarg
1er Llarg, pugem per una placa tombada però fineta, on hi ha el primer parabolt (des de baix no es veu) després enfilem per diedre evident on hi ha un segon parabolt. Progressem vertical fins a la reunió.  30 metres IV +

1er bis. Cal fer un canvi de reunió de 10 metres fins un parabolt en un replà i sota mateix de la placa de la propera tirada,

2on Llarg. Sortim vertical fins un sostre, que el passarem a la dreta, després seguirem progressant vertical però lleugerament a la dreta fins a la reunió. 35 metres IV+

3er. Llarg.  Seguim vertical fins sota un sostre, superem el sostre directament per passar a la dreta i seguir per una placa vertical amb molt bona roca. 30 metres V.

L'Ita entrant a la tercera reunió.

L'Ita a la tercera reunió.
 4art. Progressen per una franja en direcció a l'esquerra. Ens situem en una placa vertical fins a la reunió. 15 metres. IV.

5è Llarg. Sortim per un diedre vertical i un xic difícil per anar a cercar unes plaques verticals fins sota una curta xemeneia que ens portarà al cim.

Camí de baixada bones vistes sobre el Llac de Cap Long

Via molt interessant amb unes bones vistes sobre els cims que ens envolten. Molt mes bonica del que pot semblar des de sota. Roca molt bona, equipament just, però de fàcil equipar amb assegurances flotants.

Descens:  pujar un xic mes per la cresta i trobarem un corriol que ens portarà de baixada al Pas du Gat. Especial atenció ja que el camí ens portarà a un fals coll.  Segui fins el proper i després pel mateix camí de pujada  fins a la pressa.

1. Aquestes vies porten al record èpoques inicials meves, crec que és bo tornar als origens de tant en tant, vénen ganes de tornar veient les vostres fotos. Felicitats per l'escalada i per seguir junts escalant, és bonic escalar amb la parella. Tenim sort amics.

1. Comparteixo totalment el vostre comentari, som afortunats de poder escalar amb les diferents parelles, compartir na afició com aquesta és maravellós, només ho sabem els que ho podem gaudir.
      Aquesta zona és molt bonica hi han obert unes quantes vies, compensa molt els quilòmetres que cal fer per anar-hi. A veure si quedem un dia i la fem petar en persona. Una abraçada molt forta companys.

2. Una gran via sí senyor! aproximació llarga i feixuga amb tot el material oi? s'assembla a la via que hi vam fer fa uns estius, però la vostra em sembla que va mes redreçada, la nostra fèia mes ziga-zagues tot i que acaba pel mateix lloc.
    Entorn fantàstic, per disfrutar de valent, enhorabona!

1. Jaume l'aproximació és de poc més de una hora, però això si, el primer tros força feixut, després ja es fa millor.
      La qualitat de la roca, el traçat de la via, les vistes justifiquen aquesta mica d'aproximació.
      Totalment recomanable anar-hi per 2 o 3 i fer mes d'una via.