dimarts, 29 de gener del 2013

Canalda - Via Cherokee Express - 27/01/2013

Aquest cap de setmana hem pogut sortir el dissabte i el diumenge. Amb el Rafel ens feia molta gràcia anar a fer una escalada a Canalda, feia molts anys des de la darrera vegada, per altra banda, l'Ita no hi havia escalat mai.
Durant tot el camí la temperatura era molt baixa, el dia estava ennuvolat, no ho teníem gens clar que avui podríem escalar. Parem a Solsona per fer una mica de temps, estem a 1º, tot i així seguim cap a Canalda.
Des d'on deixem el cotxe, ja veiem la via que anem a fer. Es tracta d'una via del Joan Vidal que ha estat molt criticada pels assidus de Canalda, no vull entrar amb polèmiques, però cal tenir en compte que està oberta per baix i en solitari. També, és veritat que hi ha una sèrie de gent que la deixa força bé.
En poc més de 10 minuts ja som al peu de la via. El dia segueix trist, però sembla que ens deixarà escalar.
El primer llarg és força complert, hi ha un parell de balmes de les típiques, i en fred et deixen content. Quan arribo a la reunió veig que en lloc d'anar a l'esquerra he anat a la dreta i estic a la primera reunió de la Via Xuxe. Quan arriben en Rafel i l'Ita fem un flanc i canviem de reunió sense problemes. Aquesta tirada m'ha agradat molt.
El segon llarg hi ha un pas de sortida que cal tibar una mica, ho provo però no em surt, no vull carregar l'espatlla i faig un pas amb l'estrep, després veig que hi havia un bon canto per fer-ho en lliure. La resta és bonic menys l'entrada a la reunió que hi ha una corda fixa.
En Rael i l'Ita a la primera reunió.
Malgrat que el dia es va tapant, les vistes des de la segona reunió són impressionants, podem veure perfectament el Pla de Busa.
i també Montserrat.
La tercera tirada diuen que és la més bonica, de fet està molt ben trobada, i la roca és millor del que sembla. Unes quantes tibades i amunt. El Rafel s'ho fa bé i força ràpid.
L'Ita mirant el primer pas complicat...
La quarta tirada també m'agradat molt, té una sortida amb placa força difícil , i després unes balmes divertides....
En Rafel amb la Serra d'Ensija al fons.
L'Ita pensant amb la baixada, sembla que hi trobarem força neu...
Doncs i tant que hi havia neu ....
i fins i tot alguna mica de glaç.

Aquesta és la ressenya com la vàrem fer nosaltres, però sembla que actualment hi ha un llarg més que es fa per l'esquerra. Nosaltres no vàrem trobar el ràpel de la última reunió, ja que sembla que està canviada més a l'esquerra. Això ho he vist un cop a casa mirant altres blogs.

Via totalment recomanable, totalment equipada i dificultat màxima obliga V+ o 6ª.

1. Ei! això se'n diu encertar-la, aquí dissabte va començar plovent! i diumenge el dia va ser rúfol...una via que caldrà anar a tastar, jo masi he escalat a Canalda i pot ser una bona introducció.

1. Jaume, aquesta es una bona via per començar a Canalda, no es de les mes representatives, però segur que t'agradarà molt. Endavan!!

2. Aquesta , després d'un fiasco a Canalda ara farà uns quants anys, és la primera de la llista.

Salut i a tibar

1. Joan, val la pena, no la deixis per mes endavant, ara es el moment!!

3. molt bona via tu....no la sabia aquesta...aquest dilluns vam estar a punt d'anar a fer la reequipada "estel", però aquesta ressenya fa molt bona pinta!!!
    vinga..salut

1. Jan, son les dues molt boniques, no te les deixis perdre, apa a escalar que el mon s'acaba!!!!

4. Jo, quina guapada, alla hem estat fent espele, pero no escalant. Felicitats i fins la propera.