diumenge, 16 de desembre del 2012

Montserrat - El Dàtil - El Bacon del Dàtil - 16-12-2012

Feia temps que no anàvem agulles, ens feia gràcia fer la via d'en Joan Barandés al Dàtil, en la darrera publicació de la Trini i el Salva en parlaven força bé, no ens ho pensem gaire i fem cap a Can Massana.
 La ressenya del Joan Barandés.
De camí cap al Dàtil passem pel Dauet i en venen records de quan la vàrem fer amb l'Olga que just tenia 6 anys. Pujava com una daina.
 Una bona vista de les agulles que envolten el refugi, em pregunto quants cops haurem fet aquest camí en el transcurs dels anys?.
 Després de pujar per la canal, ràpidament arribem a peu de via, fa vent, però aquí estem un xic resguardats.
El primer llarg, l'anem fent en lliure Ao i alguns passos d'estreps. No estic per forçar massa.
 L'Ita de segona s'ho fa amb Ao i lliure, prefereix forçar que pujar amb els estreps.
El segon llarg marxa cap a la dreta, primer es trobem 4 parabols, després es confon amb l'aresta bruc ja que hi ha assegurances antigues.
 La primera reunió.
 Les cabres van passant per l'agulla del costat sense assegurar, sense casc, i fent salts, quina por.
 El darrer llarg, anant a cercar el parabolt nou.
 L'Ita arribant a d'alt.
 Bones vistes de la Bessona Superior, La Filigrana i l'Aresta de l'Abret.
 Ens fem una foto al cim. Feia més de 35 anys que hi havíem pujat per primer cop
Una vista del Dàtil, custodiat per les Bessones i la Filigrana.

Via oberta per en Joan Baraldés i  Miguel Haro, octubre 2011
Equipada en parabols.
Portar unes 15 exprés i 1 estrep.

Via discreta que va massa propera a l'aresta bruc, penso que des del 4 o 5 parabolt es podia anar un xic més a la dreta i hauria quedat l'aresta bruc més perseverada.

Apa a escalar que el mon s'acaba!!!

1. Estem d'acord amb tu en cuan al recorregut, una mica a la dreta i seria mijor. Felicitats companys. A veura si coincidim per les pareds. Fins la propera.

1. El meu pensament és que ja que la primera tirada es té que fer amb artificial, millor anar a la dreta i així es respectaria millor l'aresta bruc, una via molt bonica i amb molta historia. Però que hi farem, ara la via ja està oberta.
      Segur que ens trobarem algun dia, sempre anem a llocs similars.
      Salutacions

2. tens raó Manel, l'hauríem d'haver fet passar per la dreta del forat de la 1a. tirada, però la roca es veia més trencada i ......

Salut i a tibar

1. Joan, per mi el primer criteri quan he d'obrir una via és respecta al que hi ha fet, sota aquest criteri i si la tirada no es vòlia fer en lliure, es podia pujar per la dreta del forat sense problemes, la roca és molt similar i penso que els darrers metres es podien fer amb lliure igualment. Ara ja està fet....

3. El Dàtil no l'he pujat encara, ens hi haurem d'acostar.