dilluns, 5 de desembre del 2011

Sant Llorenç de Montgai - Paret del Pont - Vies Normal i Joe Pinto - 3-12-2011

La Paret del Pont, sempre l'havíem deixat de banda perquè el color de la roca no ens inspirava confiança, era una de les parets que sempre es quedava per un altre dia.
Dissabte marxem tard, i volíem fer una via curta a la tarda, tampoc volíem repetir-ne d'altres, doncs, ja ho tenim!!! anem a la via normal de la Paret del Pont.
Quan arribem veiem més escaladors als cotxes que escalant, pensem que ja ho han fet, però ens adonem compte que el dia, més ben dit, la tarda no acompanya, la boira enganxada al Mont-Roig, el fred i la humitat fan pensar-s'ho dues vegades, però estem decidits, som-hi!!!
La tardor s'ha instal·lat als voltants del pantà, els colors són vius malgrat que el dia és trist. Només per aquestes vistes ja justifica el viatge.

Venint de Camarasa, podem deixar el cotxe abans de creuar el pont, després el passarem i un xic a la dreta trobarem un lloc que ens permetrà pujar fins a la feixa, quina feixa seguirem direcció a l'esquerra fins que trobarem el peu de via, just a l'esquerra d'una taca negre molt gran. El primer llarg està ben equipat, vertical i amb bona roca, és una escalada per passar-ho bé, llàstima del fred a les mans...

El segon llarg va clarament en direcció a la dreta, primer per un tros amb una roca on cal tenir cura, després cal superar una balma petita, on cal fer una tibadeta per seguir vertical fins a la reunió.
A la dreta, ja veiem el primer spit, la roca es veu molt bona, i amb un parells de balmes. Sort que les mans ja s'han escalfat una mica. El primer pas ja demana un bon esforç, després fa un petit relleix on ens hi posarem de peus, des d'aquí, ja veurem que la cosa segueix igual, dret, bona pressa, i ben assegurat. Un cop passat aquest tros és manté vertical fins a la reunió.
Des del cim, veiem com la tarda tomba i encara hi ha algunes espurnes de sol. Ha estat bé, aprofitar la tarda amb aquesta combinació.

El descens el podem fer amb ràpel de 60 m fins a peu de via o baixant per l'esquerra tranquil·lament.