diumenge, 5 de setembre del 2010

Via Bella Easo - Magdalena Superior - Montserrat 04-09-2010

Avui, hem sortit de casa amb la idea de intentar repetir la Mingo Arenas de la Magdalena Superior, personalment sabia que seria difícil fer la via sense agafar alguna assegurança d'altres vies, ja que aquesta via ha estat xafada, a la part de baix per la via Ignasi Jorba i per la part de dalt per la Via Bella Easo, però em feia especial il·lusió veure com estàvem les canaletes i si feia el cas, tornar-hi a canviar alguna assegurança. Poc ens podíem pensar, que tindríem una cordada a la Ignasi Jorba, i que aquest fet ens ha condicionat la realització d'aquesta via. Hem esperat una mica, per veure com progressaven, i al veure que ens aniríem creuant, decidim per anar a repetir la Bella Easo i deixar la Migo Arenas per una millor ocasió.
La Ita ha fet la primera tirada que puja fins a la primera franja, per després seguir-la capa l'esquerra fins a la primera reunió. Veiem a la Ita a la 1ª reunió.

El segon llarg, té una sortida de Vé, és un pas que cal fer una mica de tibada, després la tirada es torna a tombar fins a la reunió. Per tal de anar seguint els spits, cal anar una mica en direcció ascendent a la dreta.

No podem deixar de fer aquesta fotografia, a les cordades del Gorro Frigi amb el Cavall Bernat al fons.

La Ita fent la 3ª tirada, un Vé molt bonic, mantingut i que va prenent verticalitat conforme arriba a la reunió.
La 4ª tirada és la més difícil, 6ª, però molt ben equipada, la llàstima és que li a tret el protagonisme a la veïna via Amistat d'Estiu, que no la fa ningú, ja que el seu equipament és en burils, distants, amb una bona dificultat, millor roca i que cal escalar molt bé. Recordo perfectament lo que ens va costar quan la vaig fer amb el Rafel. Possiblement hauria estat més encertat reaquipar aquesta via i no obrir aquesta que la malmet aquesta i la part de dalt de la Mingo Arenas. Però que hi farem, sembla que informar-se de les anteriors vies és molt difícil, d'altra forma no puc entendre aquesta manca de respecte.
La Ita sortint de la 4ª reunió per fer el darrer llarg, és un llarg de Vé, molt ben equipat i que permet gaudir al màxim de l'escalada, però ha perdut aquella aventura anterior.

Contents i gràcies al disparador automàtic ens fem aquesta fotografia a dalt el Cim. Haurem de tornar-hi un altre dia, per repetir la Mingo Arenas.

1. Ei Manel,

Pel que escrius dedueixo que molta gent , jo entre ells, fa la via Vella Easo pensant que està fent la amistats d'estiu.
    Caldria escriure el nom al peu de via per evitar confusions.

salut i a tibar

Joan B

2. Hola Joan, l'ordre de les vies de dreta esquerra és; 98 Octanos,Ignasi Jorba, Mingo Arenas, Bella Easo, Amistat d'estiu i Simón, n'hi ha una altra al contrafort a l'altra cantó de la canal que ve després de la Simón,que empalma amb la normal en el replà del rappel.
    Penso que ens les vies curtes té sentit posar-hi el nom,ja que estan molt i molt juntes, però en aquest tipus de vies, cal actulitzar les guies.
    Salut i a escalar que el mon s'acaba.
    Manel.

3. Hola Manel i Ita! al Joan li passa el que a molts i com bé dius s'haurien d'actualitzar les guies, però això és difícil, tú que et coneixes bé tots aquests traçats en podries fer un croquis explicant com són cada una per així clarificar-nos tots, podria servir una foto i dibuixar-hi les línies, t'animes?
    si vols ens trobem un dia i ho fem.

4. Hola,Soc un dels que va obrir la amistad de estiu,volia agrair-vos el vostre comentari,penso exactament el mateix...la bella easo es creua amb la amistad i a dalt amb la mingo,quan varem obrir la amisstad d'estiu nomès esistia la mingo i la pirenaic i obrirla era la solució a la placa del davant.La varem obrir un tal Albert de Manresa i jo mateix,tenia un buril per tirada i es deia via del abuelo. Un dia ens varem trovar una colla de amits a sant benet,el salvio oliva el,mika duran,el fredi parera entre altres,i varem pensar que era una via que valia la pena apropar-la a la gent.Ven estudiat,l'hi van posar alguns seguros més i la van batejar con amistad d'estiu en record de aquuella trobada.M'ha encantat trobar un comentari tan bo gracies¡¡lete.

5. Hola Manuel,realment l'Amistat d'Estiu és una gran via, res a veure amb la Bella Easo, els burils encara estan prou bé com per repetir-la,està oberta amb molt criteri, i sense perjudicar cap de les vies que hi havia obertes. Moltes felicitats!!!

6. Jaume, respecte fer un croquis cap problema, penso que hi ha alguna cosa feta en algun blog. Primer repetiré la Mingo Arenes, per veure exactament que xafa a que i després ho faré. Necessito tenir temps i ganes per anar-hi, ja que les canaletes estan plenes de petits arbrets i cal veure si cal canviar algun pitó, o si es pot repetir com està, i només cal treure algun matoll.